9 Ekim 2012 Salı

Tadı güzel, rengi güzel: MÜRDÜM


Erkenci can eriği, yazın kırmızı erik ve şimdi mürdüm eriği...
İlkbahardan sonbahara çeşit çeşit erik bulunan ülkemizde mürdümün yeri ayrıdır.

Dışı mavi-mor, içi sarı-yeşil olan; mükemmel kokan, yabani tattaki mürdüm eriğinin kıymeti fazla bilinmez.
Oysaki günde 3-4 adet mürdüm eriği, sağlık ve güzellik için son derece yararlıdır.

Diğer mor meyveler gibi, mürdüm eriği de çok güçlü bir antioksidandır.
Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Kansere ve diğer birçok hastalığa karşı direnç kazandırır.
Kalp hastalıkları tedavisine yardımcıdır.
Kan basıncını dengelemeye yardımcı olur.
Kolesterolü düşürür.
Lif oranı yüksektir. Bağırsakları çalıştırır.
Kalorisi düşüktür, tüm diyet programlarına alınabilir.
Kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur.
Kansızlığa iyi gelir.
Sinirleri yatıştırır, doğal sakinleştiricidir.
Yorgunluk ve uykusuzluk sorunlarının giderilmesine yardımcıdır.
Canlı, pürüzsüz ve kırışıksız bir cilt için idealdir.

Böbrek ve safra kesesi hastalıkları olan kişilerin fazla yememesinde yarar vardır.
Reçeli, kompostosu yapılan; tatlılarda kullanılan mürdümün turşusu ve likörü de yapılmakta, et yemeklerinde de kullanılmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder